mjöl...

2011-03-15 @ 20:13:00
Hejsan

Jag jobbar på och jobbar på, men det känns som att något fattas? Vad är det som ger oroskänslan i magen som har varit där i några dagar nu? Vad är det som gör att jag inte sover djupt och vaknar tidigt på morgon ? Vad är det som gör att jag inte känner behag i tillvaron nu? Jag har ju lägenhet och jobb! De ända som fattas är väl mitt körkort men det kan ju inte göra så att jag känner såhär ? Känner mig orkeslös samtidigt som man har en massa med energi och inte vill vara stilla? Jag vill inte vara hemma och vila samtidigt som jag bara vill ligga i min säng och sova ?! Hmm , Vad kan det bero på ? Vad kan detta otroligt jobbiga känslan komma i från ? Känns bara som att något kommer hända snart , något dåligt något som bara vill göra mitt liv dåligt när det nyss kändes så bra... Åååh jag vet inte ... Hatar att ha den känslan i magen så otroligt jävla mycket ! 

Färdig gnällt ! ...eller ?

Jag tror att det är någon som tycker att det är extremt kul när det går ett brandlarm på vasaskolan med tanke på att larmet gick 3 ggr förra veckan och så startade det igår igen, Och det är ju ingen vanlig brandövning som skolor har i rutin någon gång per termin nej det kommer brandbilar och hela fadderullan! Jag är trött på att stå ute i 20 minuter och kolla på brandbilar och sen händer det inget mer , det är faktiskt inte speciellt roligt längre... 
Idag gick det dock inget brandlarm vilket var väldigt skönt! Det var en vanlig dag idag och det var härligt att jobba idag , det kändes helt enkelt som att man var behövd med tanke på att de var flera andra vikarier som enligt mig bara var jobbiga och ivägen! Men jag har ju varit där i en månad nu och har ju kommit in i rutinerna som de har och kan deras tider och så! Sen kommer de nya människor som snart är utbildade lärare 25-30 + i ålder och kan ingenting! Det var bara sjukt störande !!

Sen så håller vi på och harr gips som tema nu och alla barnen gör antingen gipsmasker eller gipsfigurer så att jag blev tillfrågad av personalen om jag inte kunde fortsätta med det stora flygplanet som de håller på att göra som stor gipsfigur, självklart sa jag ja för det är ju alltid roligt att gägga lite med gips, så sista timmen höll jag precis som barnen på med att fråga om vad som blir bra och hur man grejar med ett flygplan :D haha sjukt perfekt att få betalt för att leka :D 

Efter jobbet så blev det att laga lite mat till mig och sen gå ut och gå en sväng med fia vilket är lika trevligt varje gång tycker jag :D haha låter som att vi gjort det jätte många gånger men det är ju inte sanningen utan vi har ju faktsikt bara gjort det 2 ggr än så länge och jag tycker nog att det ska bli fler och fler för det är ju faktiskt skönt att gå ut och gå när man väl är igång med det :D 


Nu blir det att kolla lite på tv och sen så blir det sängen och sova :))

Hejdåå alla underbaringar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback