Humorgalan!

2011-03-20 @ 17:26:37
Kalmars första Humorgala var igår och det var väl så att säga helt och hållet värt pengarna! 
Det var tre stycken komiker som kom till kalmarsalen och gjorde standup igår och man märkte verkligen hur de valde att visa de tre olika komikerna. sämst först, bäst sist helt enkelt! 
Detta året så var det Aron flam, Magnus Betnér och Jontathan unge som kom och gjorde lite standup för oss kalmarbor! 

Först så var det Jonathan unge som kom ut på scenen och gjorde sin standup och man hade förväntat sig så mycket mer av honom med tanke på att de hade stått i tidningen om att han brukade köra grova skämt... Hmm , vet inte vilken show de hade varit på förr så var inte verkligheten! Han var riktigt dålig och man fick sig väl något enstaka skratt... Annars så sympati skrattade man lite då och då för att de inte skulle vara helt tyst i salen. Skulle ju faktiskt vara synd om honom i sånna fall! 

Efter Jonathan unge var de lite mellan snack med Martin Nilsson från halv 8 hos mig som även presenterade nästa "artist" Aron Flam som var betydligt bättre än den första fast även han var ganska så seg men han hade i alla fall lite poäng med sina skämt ! Hans höjdpunkt var med skämtet "- Man ska aldrig handla efter en känsla." Det var både sant och fruktansvärt kul faktiskt! Fast man märker ju att han och jag inte riktigt klickade när de gällde humor i alla fall! 

Tillslut kom Kvällens höjdpunkt, Kvällens räddning, Kvällens nummer 1 , Kvällens Kung in på sen och kör  sitt race ! Man känner hur energin sprider sig bland publiken och det är ganska roligt att se att han kan komma in och säga att han är magsjuk och alla börjar skratta ... Det första han kommer in och säger är att han är Magsjuk och via det så får han igång hela publiken ?! Det är inte helt okej, det är helt jäkla otroligt och helt underbart att se denna mannens energi, hans glädje till att jävlas med folk och hans lycka till hur folk kan tänka konstigt! Hans kärlek som han sprider när han pratar om sitt barn, sin nuvarande tjej... Det känns verkligen som att han har en livsglädje och tar allt lite som de kommer, för alla ska vi en gång dö ! Nej han är min förebild min Kung min hjälte ! Hans humor sätter sig rakt in i mitt hjärta och jag kan inte mer än att säga att jag älskar den ! Jag älskar hans humor och hans sätt att ta fram saker som är så jävla sant och så sjukt underbart ! Du är helt enkelt underbar Magnus betnér! <3

Lägger upp lite bilder sen gårdagskvällen !

Vimmel på mig och madde !
hemsk bild på mig men vafan , de bjuder jag på ! :D


Halv 8 hos mig Martin

Aron Flam


Tror att min lilla plutt är lite tömsen!




Lite bilder på min snögging ! <3
och de blev ju inte sämre av att han kommenterade mitt logginlägg, Inte bara med ett tack utan ett Tack! .... Aaaaw han vet att jag existerar nu ! :))


Ha det bäst nu för det kommer jag att ha ! :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback