Vad gör man ?

2010-12-12 @ 05:36:06
Helllooo !
Nu har jag plockat upp alla kläder från min soffa, slängt alla tomma schampoo flaskor på toan och bara plockat i ordning , jag har dansat fult till hög musik och troligen väckt grannen som smällde igen ytterdörren och stack från huset, jag har även gjort lite situps övningar som jag hittade på aftonbladet, men det var för jobbigt såå jag slutade ganska fort... Men om någon intresserad kollar så kommer övningarna här som om man inte sätt de innan men i brist på att göra annat :P

1. Raka situps

1-172962-307392_368

Läge 1: Ligg på rygg på golvet (gärna på en matta). Låt benen vara lätt böjda och ha fötterna i golvet. Låt huvudet vila i händerna och se till att det finns luft mellan bröstet och hakan samt mellan axlarna och golvet. Försök se till så att korsryggen har kontakt med underlaget. Lyft sakta upp överkroppen.

Läge 2: Gå så högt du kan utan att ryggens nedre del släpper från golvet, rulla sakta kota för kota till utgångsläget.

Repetitioner: 12.

Set: 3.

2. Sneda situps

Läge 1: Ligg som i föregående övning fast håll huvudet

bara i ena handen och ha den andra armen rakt ut i sidan på golvet. Lyft överkroppen snett uppåt ena sidan. Gör det genom att vrida på hela överkroppen - och inte bara vrida på armbågen!

Läge 2: Gå så högt du kan, rulla sakta tillbaka till utgångsläget och lyft åt andra hållet.

Repetitioner: 12 åt varje håll.

Set: 3.

 

OBS! Gör övning 1 och övning 2 direkt efter varandra, alltså 12 raka och 12 sneda situps. Vila sedan en stund och upprepa samma sak. Gör detta totalt tre gånger.

 

3. Höga situps med benlyft

3-172962-307400_368

Läge 1: Ligg på rygg, ha armarna utmed sidorna. Spänn magen och lyft upp överkroppen. Stanna när du är i sittande läge. Ryggen är rak, men inte helt upprätt. Håll magen spänd.

Läge 2: Lyft ena benet mot magen. Gå tillbaka till utgångsläget. Gör samma sak igen, men lyft då andra benet.

Repetitioner: 12-14 (6-7 med varje ben).

Set: 1.

 

 


Några av de övningarna jag gjorde, vill ni se alla så kan ni gå in på: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/traning/article139819.ab

Där alla andra övningarna fanns :)


Men nu ska jag försöka hitta på något annat som kan få mig att bli trött ! Blir nog ingen mer uppdatering innan jag somnar så ni får sova så gott :)

 

Natti :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback