tankar,tankar & tankar...

2010-12-08 @ 03:14:15
Usch, satt precis och läste Nemos blogg, helt sjukt känns som att sitta och läsa något som jag själv skulle kunnat skriva. Känns som att jag har fastnat vid ett vägskäl och inte vet hur jag ska ta mig upp, Vet inte vilken väg jag ska välja i livet, helt sjukt hur en människas blogg kan väcka tankar hos en, en människa som man inte ens har träffat eller ens pratat med över huvud taget, bara sätt på tv och lärt "känna" där. Jag fattar inte , vet inte om det var så att jag var lite extra känslig ikväll eller vad det egentligen var?

Men jag menar det är inte alltid varken kul eller lätt när man ska bli "vuxen",

  • Skaffa jobb
  • Skaffa körkort
  • Befria sig från föräldrarna
  • Flytta till annan stan
  • Skaffa nya bekantar
  • Resa
  • Skaffa utbildning
  • Barn
  • familj


Jo visst jag säger inte att jag inte trivs livet för då skulle jag ljuga, Men man blir så sjukt trött fundersam på vad man vill och vad man inte vill, på vad man vågar och inte vågar. Jag förstår inte hur de kommer sig att det kan vara så mycket känslor på en och samma gång. Man går alltid med minst en liten jävla äcklig klump i magen om hur man ska skaffa pengar, de och de måste göras, träffa vänner, inga pengar, julklappar inga pengar, körkort misslyckas..PENGAR!, Jobba hemma RÄDDNING! Men känns ändå fel att leva på mammas och pappas pengar, Känslor ! Kan inte bara känslor gå och dö typ?!

Träffade Madde en sväng på kvällen idag , det var kallt blött och plastigt med tanke på att vi försökte åka pulka på en obrant backe med var sin plastpåse... Det gick inte så bra så att det slutade med att vi desperat försökte hitta någon att umgås med vilket sket sig det med så att vi gick hem till henne istället.

Har även sökt lite jobb via internet och funderat på att lägga mig och läsa lite i körkortsboken, har påbörjat att skriva mitt CV idag med ... Så hoppas att mamma och pappa läser detta nu så att de ser var jag har haft för mig trotts att jag är förkyld och har lite lagom med feber... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback